Plan dnia w przedszkolu
Rytm dnia w przedszkolu jest dostosowany do potrzeb dzieci.
7:00-10:00 |
Praca własna I (Pedagogika M. Montessori) oraz język obcy To czas pracy z materiałem montessoriańskimi. Pracę w znaczeniu Pedagogiki Montessori należy rozumieć jako taką aktywność dziecka, która ma charakter rozwojowy, poznawczy, twórczy i prowadzi do osiągnięcia konkretnego celu. W tym czasie dzieci doświadczają wewnętrznej aktywności, mają szansę podejmować samodzielnie decyzje. Dzieci mogą swobodnie poruszać się po sali. Mają wolność wyboru materiału, z którym chcą pracować, miejsca, czasu jaki temu poświęcą oraz formy aktywności (czy będzie pracowało samo, czy zaprosi kogoś do współpracy). Nauczyciel pomaga w wyborze dzieciom, które nie potrafią jeszcze same zdecydować. W czasie pracy własnej oprócz zdobywania umiejętności takich jak: czytanie czy liczenie, dzieci uczą się samodzielnie decydować, planować, współpracować z zespołem, przestrzegać społecznych reguł. |
9:00 | Śniadanie |
9:30-10:00 |
Spotkanie w kręgu Grupa zbiera się w kręgu, aby omówić bieżące sprawy. Każde dziecko (jeśli tylko chce) może podzielić się z innymi tym co jest dla niego tego dnia ważne. Wprowadzenie nowego tematu, omówienie dnia. (Pedagogika M. Montessori) |
10:00-11:30 |
Wyjście na dwór Dzieci codziennie wychodzą na dwór, niezależnie od pogody. Ubierają się samodzielnie, nauczyciele pilnują, aby dzieci były ubrane odpowiednio do pogody – aby zimą miały szaliki, czapki, rękawiczki, zasłonięte brzuchy, latem nakrycia głowy. Zabawa na świeżym powietrzu dotlenia, daje upust energii, rozwija sprawność fizyczną, hartuje. |
12:10-13:00 | Obiad oraz czynności higieniczno porządkowe. |
14:30 | Podwieczorek |
13:30-16:00 |
Praca własna „II” (Pedagogika M. Montessori) oraz Spotkanie w kręgu – podsumowanie pracy własnej, piosenka lub wspólna zabawa.
|