Cele, jakie stawiamy naszym pedagogom to :
- służyć dziecku, kierując je ku tym przedmiotom z otoczenia, które odpowiadają jego potrzebom i etapom rozwojowym – nie uczyć, lecz podążać za dzieckiem
- dbać o ład i porządek w przygotowanym otoczeniu,
- być aktywnym, kiedy wprowadza dziecko w związki z otoczeniem, być pasywnym, kiedy relacja ta się już nawiązała,
- obserwować dzieci i indywidualizować podejście dzięki obserwacji
- słuchać i odpowiadać, kiedy go dziecko o to poprosi,
- okazywać szacunek dziecku wykonującemu pracę i nie przerywać mu,
- okazywać szacunek dziecku, które popełnia błędy, i nie poprawiać go,
- być troskliwym, rozważnym milczeniem, łagodnym słowem,
- być autorytetem fachowym i osobistym,
- wspomagać rozwój poczucia własnej wartości w oparciu o samoocenę,
- inspirować do wyrażania własnych myśli i przeżyć,
- rozwijać w dzieciach umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
- pomagać w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów,
- przestrzegać granic swobody i uczyć odpowiedzialności Wolność i dyscyplina muszą uzupełniać się wzajemnie.
- rozbudzać ciekawość poznawczą oraz motywację do dalszej edukacji.
Jesteśmy bardzo dumni z naszych nauczycieli i pracowników, są wierni nam i Metodzie Montessori. Dzięki temu udało się stworzyć niepowtarzalny klimat, zapracować na zaufanie rodziców oraz zapewnić dzieciom w pełni profesjonalną ofertę pedagogiczną.