Nauczyciel Montessori

Cele, jakie stawiamy naszym pedagogom to :

  • służyć dziecku, kierując je ku tym przedmiotom z otoczenia, które odpowiadają jego potrzebom i etapom rozwojowym – nie uczyć, lecz podążać za dzieckiem
  • dbać o ład i porządek w przygotowanym otoczeniu,
  • być  aktywnym, kiedy wprowadza dziecko w związki z otoczeniem, być  pasywnym, kiedy relacja ta się już nawiązała,
  • obserwować dzieci i indywidualizować  podejście dzięki obserwacji
  • słuchać i odpowiadać, kiedy go dziecko o to poprosi,
  • okazywać szacunek dziecku wykonującemu pracę i nie przerywać mu,
  • okazywać szacunek dziecku, które popełnia błędy, i nie poprawiać go,
  • być troskliwym, rozważnym milczeniem, łagodnym słowem,
  • być autorytetem fachowym i osobistym,
  • wspomagać rozwój poczucia własnej wartości w oparciu o samoocenę,
  • inspirować do wyrażania własnych myśli i przeżyć,
  • rozwijać w dzieciach umiejętności radzenia sobie  w sytuacjach trudnych,
  • pomagać w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów,
  • przestrzegać granic swobody i uczyć odpowiedzialności Wolność i dyscyplina muszą uzupełniać się wzajemnie.
  • rozbudzać ciekawość poznawczą oraz motywację do dalszej edukacji.

Jesteśmy bardzo dumni z naszych nauczycieli i pracowników, są wierni nam i Metodzie Montessori. Dzięki temu udało się stworzyć niepowtarzalny klimat, zapracować na zaufanie rodziców oraz zapewnić dzieciom w pełni profesjonalną ofertę pedagogiczną.